Hjælp os med at genbruge!

Vidste du, at en cirkulær økonomi er halvdelen af løsningen på klimakrisen? Det er faktisk tilfældet!

Ved hjælp af energieffektivitetsforbedringer og en overgang til vedvarende energi kommer vi væk fra halvdelen af alle klimaudslip. Den resterende del - dvs. 50% af vores klimaudslip - stammer fra produktionen af forskellige typer af produkter. En cirkulær økonomi muliggør et forbrug tilpasset vores planets grænser.

Grundlæggende handler det om at forlænge levetiden for det producerede og genbruge produkter og materialer så mange gange som muligt. Dette resulterer i øget ressourceeffektivitet og et reduceret behov for sk. jomfrueligt materiale samt reducerede affaldsmængder - og vigtigst af alt - reducerede klimaudslip. Returmodellens cirkulære model er designet med dette i tankerne. Faktum er, at når du handler på returhuset.dk, bidrager du til den halve løsningen på klimakrisen. Smart for både klimaet og pengepungen, siger vi! Fedt hva?

 

#denhalveløsning

 

Idag handler over 70% af os dansker på nettet og af alt det vi køber returneres ca 14%. Med fri fragt og fri retur stiger også de unødvendige transporterne, hvor forbrugeren ikke beholder sin produkt. I 2019 henledte fænomenet opmærksomheden på, at nogle kunder bevidst bestiller flere varer, end de har til hensigt at beholde og sender overskuddet tilbage. Returerne er ikke kun dårlige for miljøet og klimaet, de skaber også et stort problem for e-forhandlere, idet det er dyrt at tage sig af en retur. Forskning viser, at en returpakke koster to til fire gange mere end håndteringen af et produkt, som forbrugeren vælger at beholde. Dette resulterer i store økonomiske tab for e-forhandlere, fjerntransport til udlandet ved ompakning og i værste fald, at helt nye produkter smides ud. Vi har løsningen til dette problem.

 

 

Vi i Returhuset har designet en service, hvor vi tager os af andre E-forhandlers returer og reklamationer. Hos os kan du simpelthen købe de varer, som en anden kunde har sendt tilbage fra en anden e-handel. Det betyder, at unødvendigt lange transporter til ompakning i andre lande undgås, eller at produkterne ikke sælges videre. Størstedelen af vores produkter er returvarer, og disse produkter bruges aldrig. Du kan også købe produkter med kosmetisk skade, som vi håndterer direkte for producenten eller produkter fra forsikringssager.

 

Vi reparerer produkter, der er i stykker eller der er returneret som en reklamation, til en vel fungerende tilstand. Efter bedste evne foretager vi en vurdering af produkterne og er altid tydelige med eventuelle skader eller defekter, hvis disse vedvarer. Læs om vores standsbeskrivelser her.

Vi yder en garanti på det meste og tilbyder altid 14 dages åbent køb, så du som kunde kan føle dig tryg ved dit køb. Produkter på siden, der er markeret med vores WeReuse -mærke, er cirkulære og genbrugte.

 

Returhuset er en unik butik med et forretningskoncept, der modvirker smid-væk-kulturen. Sammen med resten af branchen prøver vi på at skabe muligheder for bæredygtig e-handel. For os handler bæredygtig e-handel om at få overblikket og skabe en indbringende handel indenfor planetens grænser. Vi glæder os over e-forhandleres bæredygtighedskrav og ser os selv som en vigtig spiller, når forbrugeren stiller krav på en mere bæredygtig industri. Derfor er vi en bæredygtig e-handel:

 

  • Vi forlænger levetiden for en række forskellige produkter fra en række forskellige industrier. Vores genbrugsprodukter er mærket med We Reuse. At bruge We Reuse produkter bidrager ikke til ny produktion. Det er ressourceeffektivt og mere klimasmart! Læs mere om We Reuse her.

  • Vores sortiment består af produkter fra overskydende forsikringspartier, restpartier, returnerte produkter og reklamationer fra e-handel samt forsikringssager.

  • Der er en stor klimagavn ved at handle ind i Returhuset. Vi rapporterer produktets klima- og miljømæssige fodaftryk, hvor der findes data tilgængelig.

  • Emballage tilpasset produktet - vi kører ikke rundt med luft!

  • Emballage med genanvendt bølgepapir.

  • Vi er medlemmer af initiativet Bæredygtig e-handel og forsøger på denne måde at påvirke branchen som helhed.

  • Vi arbejder aktivt med de globale mål og frem for alt med mål 12 Bæredygtigt forbrug og produktion og mål 13 Bekæmpelse af klimaændringer. Vores forretningskoncept bidrager til opfyldelsen af disse mål.

 

Sådan fungerer det

Gennem indsamling, istandsættelse, reparation og videresalg genbruger vi alle slags produkter fra vores partnere. Her kan du tage del i de forskellige trin i returstyringskæden:

 

Returlogistk

Vi håndterer al returlogistik uanset mængder og produkter. Vi accepterer e-forhandleres fortrydelsesret og reklamationer og verificerer, at disse er returneret i overensstemmelse med gældende betingelser.

 

Beholdning

Vi undersøger, hvad der kan repareres, istandsættes, genbruges og sælges. Det, der ikke kan genbruges, doneres eller genbruges.AdskillelseVi skiller ad, skiller ad og sorterer for at tage os af reservedele og materialer, der kan genbruges. Resten - så lidt som muligt - går til genbrug efter de love og regler, der findes.

 

Adskillelse

Vi skiller ad, skiller ad og sorterer for at tage os af reservedele og materialer, der kan genbruges. Resten - så lidt som muligt - går til genbrug efter de love og regler, der findes.

 

Renovering

Vi renser, reparerer, transformerer, renoverer og genfremstiller alle produkter, der kan reddes til et nyt liv.

 

                         

 

Bedømmelse

Vi sorterer produkterne ud fra eksisterende stand, udvælger dem, der har mulighed for nyt liv og sætter pris på gensalgsværdi. Her kan du læse mere om vores tilstandsvurdering.VurderingNy stand eller anden sortering? Vi laver et skøn over produktets gensalgsværdi med eller uden reparation.

 

Vurdering

Ny stand eller anden sortering? Vi laver et skøn over produktets gensalgsværdi med eller uden reparation.

 

Salg

Produkterne sælges herefter i vores egne kanaler returhuset.dk og Returhusets fysiske butik i Sverige, samt på Blocket, Tradera og CDON Marketplace.

 

Bæredygtighedsrapport

Alle produkter, der passerer os, kan spores via vores digitale platform. Statistikken samles løbende i en bæredygtighedsrapport, som blandt andet indeholder data om affaldsbesparelser og kuldioxidminimering, som vores partnere så kan bruge i deres årlige bæredygtighedsrapport.

 

Hver uge får vi masser af nye produkter gennem vores samarbejde med producenter, forsikringsselskaber, e-forhandlere og logistikselskaber, så tjek tilbage ofte!

SKICKGRADERING

NY
PRODUKT

Produkten är helt ny, aldrig använd. Batterikapacitet 100%

Exempel:

  • Utgånget sortiment eller modell.
  • Överskottslager.

NYSKICK

Produkten kan ha använts men är nästan omöjlig att urskilja från en ny produkt. 100% funktionell. 

Exempel:

  • Produkter som använts tidigare men som tagits väl hand om.
  • Rekonditionerad produkt i nyskick, funktionstestad.
  • Ej använda produkter med trasig eller öppnad kartong, kan ha märken efter uppackning

MYCKET

BRA SKICK

Använd produkt i mycket bra skick. Produkten har ett högt helhetsintryck och är 100% funktionell.

Minimalt med slitage, vilket kan ses vid noga inspektion - mindre kosmetiska skador (ex repor, kantstöttning).


BRA SKICK

Använd produkt i bra skick. Normalt slitage med tydliga tecken på användning.

Kan förekomma kosmetiska repor i form av repor eller kantstöttning. 100% funktionell.


OKEJ SKICK

Använd produkt i okej skick. Produkten har tydliga spår av användning.

Funktionstestad med okej kapacitet. Produkten kan behöva fixas till för att uppnå full funktion.

Kosmetiska repor eller bulor. Lättare skador kan förekomma så som sprucket glas (mobiltelefoner), mindre tekniska defekter eller hål i textilier/kläder.


DÅLIGT SKICK

Allvarliga tekniska och/eller funktionella defekter.

Produkten behöver fixas till för att uppnå full funktion.


SALVAGE

För reservdelar och/eller återvinning.